.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات قیمت‌هایی که افزایش می‌یابند


معاون وزیر بازرگانی با اعلام جزئیات درخواستهای انجمنهای تولیدی برای افزایش قیمت محصولات با توجه به بالا رفتن نرخهای جهانی، گفت: با موافقت سازمان حمایت، قیمت روغن 12 تا 13 درصد، پودر شوینده 10 درصد، مواد شوینده 9 درصد و کره 19 درصد افزایش می‌یابد.

محمد حسن نکویی مهر امروز یکشنبه در یک نشست خبری با اشاره به افزایش قیمتهای جهانی و بالا رفتن نرخ تورم در بسیاری از کشورها گفت: در زمینه محصولات فولادی 20 تا 25 درصد، مس 60 درصد، سرب و روی 35 درصد، کره 40 درصد، روغن خام 25 تا 30 درصد، افزایش قیمت نفت و محصولات پتروشیمی 10 تا 100 درصد و برخی قیمت فرآورده های نفتی حدود 40 درصد افزایش را در بازارهای جهانی شاهد هستیم.

معاون وزیر بازرگانی افزود: در بخش غلات نیز افزایش قیمتهای جهانی وجود دارد، ضمن اینکه مواد اولیه برخی کالاها از جمله کره، مواد شوینده و روغن خام در مذاکره با سازمان حمایت مصرف کنندگان در ایران نیز به تبع قیمت های جهانی افزایش یافت.

وی اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت گندم کارخانجات ماکارونی و با توجه به افزایش قیمت نفت و محصولات پتروشیمی، کارخانجات روغن موتور، لاستیک و کانی های غیر فلزی تقاضای افزایش قیمت خود را به سازمان حمایت ارائه داده اند.

معاون وزیر بازرگانی خبر داد: بر این اساس، افزایش قیمت روغن 12 تا 13 درصد، پودر شوینده 10 درصد، مواد شوینده 9 درصد و کره 19 درصد از سوی سازمان حمایت پذیرفته شده است.

نکویی مهر ادامه داد: روح حاکم بر تفاهمهای میان تولید کنندگان و سازمان حمایت مصرف کننده مبنی بر افزایش قیمت تدریجی و حمایت از حقوق مصرف کننده است به نحوی از شوکهای قیمتی برحذر بوده و مصرف کننده دچار مشکل نشود، ضمن اینکه کارخانجات نیز بتوانند ادامه روند تولید را داشته باشند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پاسخ به افزود: در حال حاضر در حال مذاکره با برخی انجمنها هستیم که بر این اساس انجمنهای مربوط به لاستیک و روغن موتور افزایش قیمت را درخواست کرده اند، ضمن اینکه کانیهای غیر فلزی و پتروشیمی نیز چنین درخواستی دارند که در حال مذاکره با آنها هستیم.

وی ادامه داد: سازمان حمایت مصرف کنندگان بر این باور است که باید تغییرات قیمتی به صورت منطقی را بپذیریم و از اعمال فضای تورمی نیز جلوگیری کنیم، البته باید توجه داشت که افزایش قیمت در مورد کالاهایی پذیرفته است که با افزایش بهره وری و به کار بستن تکنیک های کاهش قیمت تمام شده نمی توانند به کار خود ادامه دهند.

به گفته نکویی مهر، تغییرات قیمتی برخی کالاها به صورت فصلی و مشمول عرضه و تقاضا است که در این میان قیمت میوه از این دسته است که برخی اوقات دولت به دلیل افزایش قیمت مجبور به کار بستن تکنیک های تنظیم بازار و برخی اوقات مجبور به به کاربستن سیاست خرید تضمینی است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 ارديبهشت 1390
بر پدر هر چی گرانی و گران فروش لعنت. بابا یکی به داد این مردم برسه. گرونی پدر مردم رو درآورده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.